Rabu, 21 Januari 2015

Kenapa saya memilih untuk bersama STG



MENGAPA HARI INI SAYA BERANI KATAKAN SAYA PEMEGANG KEBEBASAN KEWANGAN!!!

KERANA SAYA YAKIN ALLAH TELAH MENEMUKAN JALAN UNTUK BERSAMA STG.
hari ini dan  kehidupan lampau bukan satu kesilapan.

Kehidupan hari ini bukan satu kebetulan dan Kehidupan masa hadapan adalah bukan satu harapan.
tetapi
Kehidupan lampau adalah pengalaman.
Kehidupan hari ini adalah pembelajaran dan Kehidupan hari esok adalah satu KEJAYAAN.

Benar mentor Cikgu apit pernah mengatakan KEJAYAAN KEHIDUPAN adalah satu PILIHAN.
Mentor Ariffin shah pernah mengatakan kita bebas MEMILIH apa yang kita nak jadi..

Kehidupan ibarat 4 musim.

Maka APA KATA KITA PADA KEHIDUPAN KITA?
Adakah kita akan terus berimpian dan mengharapkan purnama rembulan jatuh keriba bersama atau kehadiran bulat yang datang menggolek dan pipih hadir nan melayang.
Jika ini pilihan kita , JADILAH KITA INSAN BIASA YANG SERING TERANCAM DENGAN PERUBAHAN DUNIA.
EKONOMI LELAH KITA NAK MELATAH.

MAKA jika jawapan anda TIDAK.
TANYA PADA DIRI SAMPAI BILA HIDUP DIBIAR KAIS PAGI MAKAN PAGI.
KAIS PETANG TAK JUMPA JUMPA????
MAKA BERHENTI!!!!

ANDA PERLU KELUAR DARI MASALAH KEHIDUPAN.
JANGAN DIBIAR PROBLEMO TERUS MEMBENGKAK YANG AKHIRNYA MENJADI BARAH YANG BERNANAH.
DERITA DAN KEBAHAGIAAN KITA YANG TENTUKAN..
MAKA JIKA ADA PILIHAN UNTUK MENCIPTA KEBAHAGIAAN MENGAPA MENGHAMBAKAN KEHIDUPAN PADA KISAH PENDERITAAN.

Kasihan pada semua insan kesayangan menerima tempias dek kerana kegagalan atau takut membuat satu pilihan.

Maka jangan yerus beralasan untuk.membuat pilihab kerana hari ini saya juga ada SATU PILIHAN.
PILIHAN sebuah kebahagiaan dan kejayaan. Maka saya memilih untuk bersama STG

#PROJEKSTG
#TogetherToTheTop