Rabu, 13 Ogos 2014

Betul ke minum KOPI boleh KURUSKAN badan???

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
ALHAMDULILLAH...
Betul ke minum KOPI boleh KURUSKAN badan???

Terdapat banyak khabar angin dan maklumat yang mengatakan bahawa kopi boleh membantu seseorang untuk kuruskan badan. Oleh itu, saya akan ceritakan fakta sebenar mengenai kopi yang di katakan boleh bantu seseorang untuk kuruskan badan.

Mengikut kajian yang di lakukan saintis, biji kopi mengandungi Chlorogenic Acid (CGA) di mana ia adalah bahan antioksida yang sangat kuat. 
Bahan antioksida ini akan membersihkan tubuh badan dari bahan toksik terutama hati dan buah pinggang.

Apabila badan anda bersih dari bahan toksik, pencernaan makanan akan berlaku dengan lebih baik dan ini akan membantu anda untuk peroleh kadar metabolisma badan yang lebih sempurna. Apabila kadar metabolisma anda tinggi, lemak – lemak akan di bakar dengan banyak dan anda juga boleh kuruskan badan dengan cepat.

Walaupun berdasarkan fakta sains, biji kopi boleh bantu anda untuk kuruskan badan, anda tidak boleh minum air kopi terlalu banyak kerana mengikut kajian hanya biji kopi asli sahaja yang ada bahan antioksida yang banyak.

Air kopi yang di perbuat dari kopi yang sudah di proses tidak mengandungi bahan antioksida yang banyak. Jadi, jangan minum air kopi segera terlalu banyak kerana ia boleh menyebabkan anda terkena penyakit diabetis di sebabkan pengambilan gula terlalu banyak.

Namun berbeza pula dgn Coffee yg ber’mineral ni, kandungan bahan utama 'MINERAL COFFEE'
~Garam buluh ANTIOKSIDA paling tinggi
~kaya dengan bahan mineral seperti MAGNESIUM yang dapat mengggalakkan penyerapan kalsium.
~yang paling BEST lagi mengandungi unsur Chlorogenic Acid (CGA) yang tinggi. 

Ia adalah sejenis protein yang dapat menghalang penyerapan gula dalam darah. Chlorogenic Acid ini membantu mengawal berat badan. 

Mineral Coffee sesuai untuk mereka yang mempunyai:
1) Darah tinggi -kerana dapat membantu mengawal dan menstabilkan tekanan darah.
2) Imsomnia -kerana kebiasaannya pesakit imsomnia ini mempunyai masalah kalsium yang tidak diserap di dalam badannya. Jadi, kandungan magnesium yang terdapat di dalam Mineral Coffee ini akan membantu penyerapan kalsium yang baik. Secara tidak langsung, badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan lena.
3) Migrain -kerana elemen garam buluh tadi akan membantu melancarkan perjalanan darah.
4) Kencing Manis -kerana garam buluh dapat membantu dalam menstabilkan gula dalam darah yang disebabkan oleh chlorogenic acid tadi. 
5) HB rendah -terutamanya ibu mengandung yang mempunyai HB yang rendah. Magnesium yang terdapat di dalam Mineral Coffee ini juga boleh meningkatkan jumlah darah ke paras yang sihat.

Kalau nak cuba boleh pm/Whatsapp saya , harganya murah sahaja! 

Sekali minum terasa kenyang yg lama, badan rasa ber energy especially kalau time2 mengantuk tu, utk yg ada GOUT pun bagus garam buluh tadi neutralise kan asid dlm tubuh kita secepatnye